Nieuwsberichten & vlogs FarmersDirect Coffee

Op deze pagina vind je nieuws en interessante artikelen van FarmersDirect Coffee. Klik op 'lees meer' om het hele artikel te bekijken. Ook vind je hier de prachtige en interessante vlogs van Ward de Groote, voor de meest recente: klik hier.

Heb je naar aanleiding van één van onze artikelen een vraag of opmerking. Neem dan contact met ons op via onderstaande knop.

Persbericht Boni Supermarkten

Boni in zee met nieuw koffiekeurmerk FarmersDirect Coffee

NIJKERK - Boni voert sinds deze maand het nieuwe keurmerk FarmersDirect Coffee op zijn huismerkkoffie. Met een QR-code kunnen klanten onder andere informatie vinden over herkomst en CO2-uitstoot.

Frank Klören, financieel directeur van Boni Supermarkten. Foto Cor Salverius

Dat bevestigen Boni en FarmersDirect Coffee. De supermarktketen zegt hiermee een voor de consument onderscheidend product aan te bieden. Momenteel communiceert Boni actief via de eigen kanalen over de samenwerking. Farmers Direct gebruikt blockchaintechnologie waarmee iedere partij in de koffieketen, van boer tot supermarkt, zichtbaar is en ook de CO2 uitstoot inzichtelijk wordt.

Volumes FarmersDirect passen bij Boni

‘FarmersDirect Coffee is een kleine, nieuwe, startende organisatie, waardoor zij interesse hebben in kleine volumes en dat past goed bij Boni’, verklaart financieel directeur Frank Klören van Boni. ’Het lijkt ons leuk om in het kader van het 50-jarig jubileum van Boni samen iets te doen. Voor FarmersDirect Coffee een mooi pilotproject met een eerste supermarkt.’ Boni zet de privatelabelkoffie met het keurmerk in de markt als ‘Boni 1972’, refererend aan het oprichtingsjaar van de supermarktketen.

CO2-uitstoot koffie inzichtelijk

FarmersDirect hoopt in de toekomst meer supermarkten aan zich te binden. Momenteel lopen er met meerdere partijen gesprekken over mogelijke samenwerkingen. ‘Wat het interessant maakt voor supermarkten in Nederland is dat er is besloten dat zij op termijn belasting moeten betalen over het aantal ton C02 dat bij de ontwikkeling van een product wordt uitgestoten. Het is daarom fijn een product in te kopen dat dat inzichtelijk maakt, zoals FarmersDirect Coffee dat doet’, zegt woordvoerder Mats Hopstaken. Koffie met het FDC-keurmerk stroomt ook in bij supermarkten van Metro in Oostenrijk en Duitsland, voegt hij toe.

Bron: distrifood.nl